حجت الاسلام صدوقی:

حرمت شکنی ها را به طرف مقابل نسبت ندهیم / مهمترین نیاز ؛ وحدت در سایه ولایت


یزد فردا: نماینده ولی ‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به هتک حرمت های صورت گرفته گفت: آنچه امروز برای ما مهم است،‌ مسئله وحدت است و این حرکت نباید باعث شود که افراد، اشخاص یا برخی گروه‌ ها این حرکت را به یکدیگر منتسب کنند.

به گزارش یزدفردا ، حجت ‌الاسلام محمدعلی صدوقی شنبه شب در دیدار ائمه جمعه استان یزد که در پی هتک حرمت به بیت چهارمین شهید محراب و دفتر نماینده ولی ‌فقیه در استان به دیدار وی آمده بودند با گرامیداشت 19دی سالروز قیام مردم قم، یاد و خاطره شهدای این روز را گرامی داشت و افزود: مردم در آن روزها برای پاسداری از امام جمعه و مرجعت خود قیام کردند و چه خون‌ های ارزشمندی باعث شد رژیم ستمشاهی سرنگون شود.

وی اظهار داشت: بدیهی است که باید همواره به اصول دین، احکام اسلامی و ولایت توجه شود، همچنان که مردم ما هوشیار هستند و در محکوم کردن حادثه شومی که در عاشورای حسینی اتفاق افتاد و توهینی که صورت پذیرفت با حضور پرشور خود پاسخ گفتند و حمایت خود را اعلام کردند.

صدوقی خاطرنشان کرد: با این حضور گسترده مردم، انقلاب ما توانست بیش از پیش مردمی بودن خود را در جهان نشان دهد و مردم بار دیگر حمایت خود را از نظام، انقلاب، مقدسات و رهبری اعلام کردند.

نماینده ولی ‌فقیه در استان یزد با اشاره به هتک حرمت صورت گرفته افزود: آنچه برای ما مهم است، مسئله وحدت است و این حرکت نباید باعث شود که افراد، اشخاص، یا برخی گروه ‌ها این حرکت را به هم منتسب کنند و هر کسی هم برای خود دلیلی داشته باشد.

امام جمعه یزد گفت: من همیشه در خدمت امام، نظام و رهبری و دفاع از ارکان نظام بوده‌ ام و موضع تازه‌ ای نداشته ‌ام.

صدوقی با اشاره به نقش ارزشمند و تاثیرگذار ائمه جمعه در این موقیعت حساس یادآور شد: باید برای افزایش بینش علمی، سیاسی، اخلاق دینی و اسلامی مردم مانع از ایجاد جو تندروی و اتهام افکنی شویم زیرا هتاکی و اتهام افکنی، اخلاق اسلامی را قربانی می ‌کند.

صدوقی خاطرنشان کرد: برای عبور از شرایط فعلی باید با آشنایی مردم با احکام اسلامی، سیره نبوی و ائمه معصومین (ع)، سعه صدر را در خود و مردم افزایش دهیم.

وی با قدردانی از حضور ائمه جمعه و جماعت استان یزد اظهار داشت: این همدلی و احساس مسئولیت شما به طور قطع به خاطر احترام به شهید بزرگوار آیت‌ الله صدوقی که من افتخار این وابستگی با ایشان را دارم، است از سویی این اعتبار به دلیل جایگاهی است که از سوی رهبر معظم انقلاب به اینجانب داده شده است.

حجت‌ الاسلام سیدکاظم مدرسی، امام جمعه محمد آباد یزد نیز در این دیدار به نمایندگی از ائمه جمعه و جماعت استان یزد با اشاره به هتک حرمت بیت شهید محراب و نماینده ولی ‌فقیه در استان بیان داشت: این بیت منتسب به خانواده روحانی و شهید همچنین منتسب به خدمتگزار مردم است و حمایت از آن وظیفه همه مردم است.

وی افزود: این حرمت‌ شکنی منتسب به گروهی خاص یا انسان عاشق انقلاب نیست بلکه در راستای هتک حرمت ارزش‌های اسلامی است کما اینکه در عاشورای حسینی نیز شاهد آن بودیم.

مدرسی با بیان اینکه تعرض به بیت شهید محراب تعرض به ولایت ‌فقیه و ارزش‌های اسلامی است از دستگاه ‌های امنیتی و قضایی استان خواست؛ هر چه سریعتر این موضوع را بررسی کنند.

در پایان این نشست حاضران با امضای طوماری هتک حرمت بیت شهید محراب و نماینده ولی‌ فقیه در استان یزد را محکوم کردند.


یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا